RECEPT: Puding s kořením

Podzim je pro mne obdobím plným vůní i chutí "sladkého" koření. Pokud taky vymýšlíte, jak připravit rychlou svačinku, která vás zároveň prohřeje zevnitř během chladných dní, pak tu pro vás mám skvělý tip! Vyzkoušejte kořeněný puding!

Klasický puding a jeho přípravu jistě znáte jistě z dětství, buď se podával doma s kompotem nebo ve školní jídelně namísto dezertu.


Svým způsobem je puding z mléka docela nízkoenergetická potravina, pokud bychom jej připravili bez cukru.


Pozor! Pokud jste celiaci či alergici na lepek, vždy se ujistěte, že je puding bezlepkový. Ne všechny pudingy v prášku, které najdete v regále obchodu, jsou totiž bezlepkové! Pokud chcete mít jistotu, vždy sáhněte po obale, který jasně udává, že je bez lepku a nese symbol přeškrtnutého klasu. Pokud si přečtete složení jiného pudingu, který toto přímé označení nemá, ale ve složení budou bezlepkové suroviny, popř. s tvrzením, že může obsahovat lepek, mělo by to být v pořádku, jedná se totiž o preventivní označení, které je nepovinné. Avšak v případě, že jste alergici na lepek nebo jste velice citliví na malé množství lepku, rozhodně sáhněte po zaručené a označené variantě.


Zdroj obrázku: www.eggs.co.nz


Pudingy, které si můžete koupit již hotové a chlazené s sekci jogurtů, jsou z většiny také bezlepkové, ale aby si tyto produkty udržely svou konzistenci a zejména "šlehačku" na vrchu, jsou zbytečně vyhnané různými aditivy. Navíc jsou dost přeslazené. Udělejte si tedy puding raději doma a levněji! Puding lze vyrobit i doma (ne z prášku) - jednoduše smícháte kukuřičný škrob, mléko a esenci z vanilky a výsledek bude dost obdobný. Trochu složitější už je vychytání, kolik škrobu, kolik vanilky apod. Přípravě vlastních směsí bych se ráda v budoucnu zabývala více.

Puding připravený doma si můžete dochutit dle potřeby, můžete si tak i trénovat množství cukru, které vám vyhovuje, popř. ubírat do té hranice, kdy vám ještě bude puding chutnat. Osobně jsem si vyzkoušela, že na 1 dávku pudingu dávám 20-30 g cukru. Osladit můžete puding medem i sladidly, např. erythritolem nebo xylitolem, či čekankovým sirupem. Rozhodně je skvělé puding dochutit ovocem - mraženým (zalijte ho horkým pudingem) nebo čerstvým (pozor, aby se chuť ovoce nebila s kořením).


Důležitou ingrediencí je v tomto dezertu máslo. Asi by vás nenapadlo přidávat máslo do pudingu, pokud ovšem nepřipravujete krém do dortu. Oslazený puding (puding+cukr/med) vám poměrně rychle zdvihne glykémii (hladinu glukózy v krvi) a budete mít brzy hlad. Buď můžete puding nakombinovat s bílým jogurtem (přidaná bílkovina způsobí, že se glykémie bude zvyšovat postupně a pomaleji) nebo můžete přidat tuk, který vás zasytí na delší dobu a vy nepocítíte takový hlad. Máslo jako tuk navíc přidá pudingu na chuti a zjemní jeho strukturu a ve finále budete mít krémový dezert!


A teď přichází na řadu koření - použít můžete vlastní směs, kterou si jednoduše namícháte z kurkumy, špetky pepře, skořice...co máte rádi. Já zbožňuji kurkuma latté směs se zázvorem od firmy Sonnentor! Jejich směs využívám klasicky k přípravě ochuceného latté, ale jednou mne napadlo, proč nepřidat koření do pudingu a ejhle, je z toho tento recept. Koření jako je skořice a mletý zázvor jsou tzv. zahřívající koření, často se proto využívá u vánočního pečení.


potřebujete:

  • plnotučné mléko - 0,5 l

  • máslo - 50 g

  • cukr krystal - 30 g

  • vanilkový puding (Amylon nebo jiný bezlepkový) - 1 sáček

  • kořenící směs na kurkuma latté se zázvorem od firmy Sonnentor / nebo vlastní směs - zhruba 2 lžičky

  • skořice (pokud chcete, já si ji přidávám vždy navíc) - 1 lžička

postup:

Nechte cukr a máslo rozpustit ve 2/3 mléka, mezitím si rozšlehejte pudingový prášek a koření ve zbylém mléce. Jakmile v rendlíku začne mléko bublat, přilijte směs a míchejte metličkou do zhoustnutí. Nakonec vylijte do skleniček velikých dle libosti. Z celkové dávky je možno připravit 3 větší nebo 4 menší porce.


Dezert je nejlepší podávat buď ještě teplý nebo v pokojové teplotě. :-)


V případě, že puding rozdělíte na 3 porce - na 1 porci vychází tyto nutriční hodnoty:

339 kcal / bílkoviny 6 g / sacharidy 32 g: z toho cukry 18,5 g / tuky 21 g: z toho nasyc. mastné kyseliny 12 g / celková vláknina 0,2 g

Odběr novinek

Spolupráce

58079817_444932129383523_587268863557632

Hledat na stránce

© Nutricelia.cz 2020

Vítejte!

...na mém webu věnovanému výživě, potravinám a zdravému životnímu stylu! Velká část mých článků je zaměřených na problematiku celiakie

a bezlepkové diety,

s níž mám letitou

osobní zkušenost.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now