RECEPT: Avokádová nutella

Kdo by nemiloval nutellu! Co si ji tak připravit z čerstvých surovin přímo doma. Nutella z avokáda je lehoučká, neobsahuje ořechy (takže je skvělá pro alergiky) a sladkou chuť zajišťuje jen přirozeně se vyskytující cukr.

Zdroj obrázku: bpowl.com

Součásná obliba avokáda nemá v historii obdoby. Kdo by neznal slavný avotoust či avokádové smoothie...věděli jste však, že avokádo je ve skutečnosti druh ovoce s přezdívkou "krokodýlí hruška"? Je bohaté na zdravé tuky, vlákninu, důležité antioxidanty a řadu mikronutrientů. V kombinaci s banánem je avokádová nutella úžasným zdrojem draslíku.

Příprava je velice jednoduchá. Všechny ingredience stačí smíchat dohromady a za pomoci mixéru vytvořit jednolitou hmotu s hedvábnou strukturou. Máte-li rádi kakao, nemusíte se jej bát. Klidně přidejte více, počítejte však s tím, že kakao nutelle dodává i trochu hořkosti (takže raději přimíchávejte kakaový prášek postupně a ochutnávejte).


Datlová pasta a zralý banán jsou sladké natolik, že bude mít konečný produkt příjemnou sladkou chuť.

ingredience:


  • 1-2 zralá avokáda (140 g)

  • 1 zralý banán (90 g)

  • 20 g datlové pasty

  • 5 g kakaa holanského typu


nutriční hodnoty na 100 g:

196 kcal / bílkoviny 2 g / sacharidy 17 g: z toho cukry 12 g / tuky 13 g: z toho nasycené mastné kyseliny 2 g / celková vláknina 5 g / sůl 0 g

PS: Hodnota vlákniny je ve skutečnosti ponížena, protože mixováním dochází ke značným ztrátám. Přesto je avokádová nutella skvělou a zdravější variantou dezertu či svačinky.



Odběr novinek

Spolupráce

58079817_444932129383523_587268863557632

Hledat na stránce

© Nutricelia.cz 2020

Vítejte!

...na mém webu věnovanému výživě, potravinám a zdravému životnímu stylu! Velká část mých článků je zaměřených na problematiku celiakie

a bezlepkové diety,

s níž mám letitou

osobní zkušenost.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now