RECEPT: Špagety s pindžurem

Poslední dobou vzrůstá trend omezovat sacharidy ve velkém. Rozhodně není zrovna nejlepší ládovat se několikrát denně chlebem a pečivem. Neměli bychom ale podléhat hysterii a striktně omezovat jednu velkou skupinu makroživin z našich jídelníčků, resp. démonizovat ji a při každé konzumaci "zlých" sacharidů se za to lynčovat. Špagety s pindžurem máte za chvilku připravené a pokud k nim přidáte kromě zeleniny a žampionů např. grilovaná kuřecí prsa nebo kostky tofu, jistě vás zasytí na několik hodin.

Zdroj obrázku: kitairu.net

Pindžur je zeleninová směs, která se řadí mezi bosenské speciality. Skládá se z pečené zeleniny - rajčat, lilku a paprik. Je velmi podobný ajvaru, avšak ten mi více připomíná čistě paprikovou pastu. Pindžur není nijak zvlášť pikantní a skvěle doplňuje chuť těstovin, a tedy pokud se vám už přejedla italská klasika, vyzkoušejte jej. Na balkáně se využívá hojně jako omáčka k pečenému masu a jeho použití se meze nekladou. Navíc není zahuštěný škrobem, což je jeho obrovské plus!

Jako celiak si semolinové těstoviny uvařit nemohu, mou nejčastější volbou jsou tedy kukuřičné. Zásadní je mít při jejich vaření dostatek vody (opravdu se toho nebojte a zvolte největší hrnec, co máte). Sůl přidejte až v okamžiku, kdy voda zavře, zakápněte troškou oleje (př. řepkového) a teprve poté přidejte špagety. Několikrát během varu je promíchejte, aby se neslepily. Těstoviny/špagety jsou nejlepší tzv. al dente, tedy "na skus". Můžete se přesvědčit, že jsou uvařené, pokud je rozkrojíte a v jejich středu nebude viditelná žádná bílá část. Nakonec špagety sceďte a propláchněte trochou studené vody. Moc s nimi neotálejte a šup do pánve k zelenině a omáčce! Špagety lehce obracejte v pánvi a obalujte je v omáčce (k tomu slouží hrubý povrch těstovin, pokud je příliš hladký, tak vám omáčka na těstovinách držet nebude a steče).


Jakmile se vaří špagety, na rozehřátou pánev kápněte olej a vhoďte zmraženou zeleninu. Lehce ji orestujte a následně přidejte žampiony zbavené láku. Lehce osolte a opepřete (žampiony, pindžur i těstoviny jsou slané akorát, není to tedy třeba se solí přehánět), přidejte pinžur a lehce prohřejte.


Nakonec vše smíchejte dohromady a je hotovo! Servírovat můžete se sýrem i bez něj. Pokud chcete mít vydatné jídlo a přidanou bílkovinu, přidejte maso/vařené vejce/tofu - dle libosti.



ingredience (na 4 porce):

  • kukuřičné špagety (použila jsem od firmy Schär) - 250 g

  • mražená zeleninová směs s brokolicí - 350 g

  • pindžur (od firmy Podravka) - 1/2 sklenice (zhruba 175 g)

  • sterilované žampiony - 100 g

  • řepkový olej (cca 8 g)

  • sýr na posypání (použila jsem Pernštejn 45%, zhruba 10 g)

  • špetka soli

  • čerstvě mletý pepř



výživové údaje (na 1 porci):

353 kcal / bílkoviny 10 g / sacharidy 56 g: z toho cukry 7 g / tuky 8 g: z toho nasycené mastné kyseliny 2,1 g / celková vláknina 3 g

Odběr novinek

Spolupráce

58079817_444932129383523_587268863557632

Hledat na stránce

© Nutricelia.cz 2020

Vítejte!

...na mém webu věnovanému výživě, potravinám a zdravému životnímu stylu! Velká část mých článků je zaměřených na problematiku celiakie

a bezlepkové diety,

s níž mám letitou

osobní zkušenost.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now